SanderenLisa.reismee.nl

Hanoi, Sapa, Bac Ha

Al weer een hele reis achter de rug en we're enjoying it! Na de aangename overgang van Westers naar Oosters via Singapore, is Vietnam duidelijk andere koek dan Twente. Hectisch, chaotisch én goedkoop bier, zo zouden wij dit prachtige land kenmerken.

De start was in Hanoi, waarschijnlijk één van de meest hectische plekken van Azie. Het is een wonder dat we nog niet voor de sokken zijn gereden, dus het is fijn om te weten dat we er morgen weer zijn. Volgens ingewijden zijn er zo'n 2 miljoen brommertjes alleen al in deze stad, wat volgens ons een wat lage schatting is.

De stad heeft behalve de brommers veel te bieden. Naast het onvermijdelijke goedkope bier (plaatselijk EUR 0,60 per halve liter, soms echter 0,80 per halve liter) wordt er in restaurants en op straat eten voor je klaargemaakt. Het nationale gerecht Pho doet qua naam misschien denken aan een ouderwetse plee, maar niets is minder waar. Noodlesoep met vlees, groente en vooral veel kruiden, dat is het devies.

Na een paar dagen Hanoi, waar we van tempels, gezellige drukte en barretjes genoten hebben, zijn we naar het Noord-Westen getrokken. Een 'hell of a ride' met de trein van 9 uur naar Lao Cai en een busrit langs de diepste ravijnen bracht ons in Sapa. De verschillende bergvolken zijn kleurrijk, vrolijk en klein. Heel klein. De stad is de ultieme plek om mooie kiekjes te schieten van de woeste Vietnamese bergen. Bac Ha, een wat kleiner dorpje, rustiger en minder toeristisch dan Sapa, heeft de batterij weer helemaal volgeladen (met hongingwijn) voor de terugreis naar Hanoi.

De voorspelling is dat een tussenstop in Hanoi ons naar Halong Bay zal brengen. Iedereen die we spreken raadt juist deze regio aan, dus het belooft wat. Hier gaan we luieren op een bootje en wie weet wat nog meer.

We zouden graag meer foto's uploaden, maar jaren '80 trage computers verhinderen dat.

Dank voor jullie reacties en het op de hoogte houden van FC Twente. Ik zou ook graag wat informatie krijgen over Feyenoord. Nee, laat maar waaien. Degradatie naar de Jupiler league verneem ik in april wel weer.

P.s. In Vietnam hebben we andere SIM-kaarten, dus als jullie echt dringend jullie liefde willen tonen

Sander: +84 (0)12 45 177 452

Lisa: +84 (0)12 45 177 561

Mike

is nice.

Hebben jullie al een beetje het juiste tempo te pakken bij het oversteken van de weg?

Kristiaan & Heidi

Misschien is het een aanrader om daar zelf ook ff een moped te huren en een paar van de locals van hun sandalen te scheuren.
Veel plezier. Groetjes

Vincent en Stephanie

Ni hao Sander & Lisa,

leuk om weer wat te lezen.
Het ziet er allemaal prachtig uit daar.
En zo te horen missen jullie nog niks/weinig aan Nederland.
Maar goed, waarom zou je ook als daar de zon schijnt en het bier 60 cent kost.

Geniet ervan, en we kijken al uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs Vincent & Stephanie

Martijn en Sharon

Hey hey,

Wat een leuke verhalen en mooie foto's, volgens ons hebben jullie het helemaal niet slecht daar, haha. En jullie zullen zaterdag een leuke verjaardag hebben als het bier maar € 0.60 kost. Veel plezier en lekker blijven genieten.

Groetjes vanuit een koud en regenachtig Nederland

Papa

Wow, wat een mooie en sfeervolle fotos. Geeft mij ook de kriebels en ik zou jullie wel zo willen achterna reizen. Hier is het druilerig, maar de bladeren verkleuren weer en dat is ook mooi om te zien.

Mama

het is toch herfst in holland en als ik jullie fotos zie dan dan voel me lente van binnen en zaterdag ga ik een proost doen op je verjaardag en geniet van mooi weer en lekker eten en veels liefs van mama

Arend en Marieke

Hee Sander en Lisa,

Verhalen klinken al goed en jullie zijn er nog maar net!
Have fun!

Tom & Bianca

He Lisa van harte met je verjaardag! Maak er een leuke dag van. We proosten er een op! En doe dat vooral zelf ook met Sander.

liefs Tom & Bianca

Denise & Marco

Hee Lisa van harte gefeliciteerd! Veel plezier vandaag, en de rest van jullie reis!

Liefs Denise & Marco

Mama

hi schat mama kan vandaag geen kado op je verjaardag berzorgen maar heb al voor je uitgezocht en dat is boxspring een lekkerbed met zachte matras en heb het geld aan marleen overgemaakt zodat je straks als je terug komt lekker met sander lekker van genieten liefs mama

Mama

en mama koop binnenkort een auto caddy zodat mijn schilderijen kan vervoeren veel van che en heeft sander wat te doen en maak meer dan 1oo schilderijen en heb eindelijk mijn eigen website liefs mama

Cor & Wouda van Boeijen

Als onderdeel van de BoRoPo's moeten wij jullie natuurlijk volgen op jullie mooie avontuur.
Geniet ervan en we horen 26 november wel van N & T de fijne kneepjes.

Hartelijke groet