SanderenLisa.reismee.nl

De beste wensen vanuit zonnig Thailand

Vanuit een tropisch Koh Samet willen we iederen nog het beste wensen voor 2011, op geheel gepaste Thaise wijze (met veel vertraging). Oud- en nieuw in Bangkok was onvergetelijk, met grootse gekte op Khao San Road, het centrum van backpackend Azie.

Zoals bijna gebruikelijk zijn we in Bangkok toch weer langer gebleven dan gepland. De stad blijft fascineren, ook na ons zoveelste bezoek. De combinatie van de duizenden backpackers, prachtige tempels (toch echt wat mooier dan in Phnom Penh), hectiek, onmogelijk verkeer, geschifte Tuk Tuk drivers,dikke smog(wat gek genoeg de zonsondergang weer heel mooi maakt) en een gezonde dosis prostitutie maakt van 'Sin City' een fantastisch spectakel.

Omdat we slechts een visum voor 15 dagen hebben (wanneer je via de lucht het land in komt krijg je 30 dagen, wanneer je over land komt 15 dagen, volstrekt belachelijke regeling) zal ons verblijf in Thailand vrij kort zijn, maar eigenlijk kunnen we er geen genoeg van krijgen. De kans is dan ook reeel dat we na onze volgende bestemming, Laos, toch nog weer even langswippen in Thailand. Een beetje flexibiliteit moet je toch hebben.

Na Bangkoknu dusKoh Samet, een voormalig backpackerseiland dat nu toch ook wel behoorlijk geclaimd wordt door de 'nieuwe rijken' (vadsige, vaak vrij asoscialeRussen, te herkennen aan de doffe Wodka-blik in de ogen). Wanneer je de juiste kroegjes echter gevonden hebt (waar wij inmiddels een zesde zintuig voor hebben ontwikkeld), dan zijn er echter nog meer dan voldoende toffe lui te ontmoeten, hoewel daar ook eenaanzienlijk percentage nutcases tussen zit. Voor de psycholoog in Lisa voldoende materiaal om te analyseren.

Het eilandje is klein maar fijn, we zien wederom de meest prachtige stranden en de sfeer is uitermate ontspannen. Over twee dagen gaan weweer richting Bangkok, daarna met de nachttrein naar Vientienne, de hoofdstaf van Laos. We hebben al zo veel positieve verhalen gehoord over Laos, we kunnen niet wachten!

je ouders uit Hoevelaken

Jullie bericht bleef te lang weg vonden de moeders; geen bericht, goed bericht vonden de vaders. In ieder geval mooi om te lezen.
Alles gaat goed hier. Wij genieten ook: van onze kleinkinderen en iets meer vrije tijd.

Mike

En jullie ook een gelukkig nieuw jaar!!

martijn en Cindy

Jullie ook de beste wensen voor 2011.

Hier gaat alles goed!!! kleine is zich goed aan het voorbereiden op zijn komst. nog 26 dagen te gaan.

Liefs
Ons

Daniel, Bianca & Lynn

Jullie ook de allerbeste wensen voor 2011! geniet lekker daar!

groetjes van ons.

Papa

Jullie ook nog de allerbeste wensen! (volgens goed katholiek gebruik mag dat eigenlijk nog maar tot Driekoningen, maar affijn). Lijkt me idd supergaaf om Oud & Nieuw te vieren op Khao San Road, want ik kan me die backpacker road nog heel goed herinneren. Laos schijnt heel uniek land te zijn en ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen. Nog heel veel reisplezier n tk gud care of urself.

Gr,

Papa

Huib

Je Papa heeft helemaal gelijk Lisa, maar ik doe het lekker toch ;-) Nog de aller beste wensen voor jullie! En blijf die verhalen posten, ze zijn zeer vermakelijk. Als jullie in Maart toevallig nog een keer in Bangkok belanden, dan moeten we samen zeker even het bruisende nachtleven induiken! het gaat jullie goed en enjoy the good life!!

Gr. Huib

Mama

hi schatjes ja bangkok is een facineerde bruisende stad en mijn wens is met mijn 60ste verjaardag samen met kinderen en vrienden nog een keer weekendje naar bangkok te gaan en ook vietnam liefs mama diva

Hoi levensgenieters,

Fijn om weer wat van jullie te horen! Wij gaan een keer met zijn allen naar Bangkok (volgend jaar ofzo?)...goed idee van mama zeg, hahaha...nu nog effe sparen

Het is daar inderdaad super mooi! Geweldige ervaring...

Geniet maar lekker van de reis samen.

Dikke kus

Boudewijn

Klinkt goed daar! Mocht je nog een eilandje willen bezoeken: Koh Lanta is top! Neem dan de tuk tuk naar Relax Bay Resort (het is absoluut geen resort!), huur een hutje voor een paar centen en de rest van de dag doe je niets! Je besteld je visje, zij gaan het water in om deze te vangen en ondertussen een lekker Singha biertje!

Plezier!

Boudewijn

Hoi hoi,

Hoe is het daar in Laos? Of zijn jullie inmiddels al weer ergens anders? Hebben jullie al een planning waar jullie nog naartoe gaan?

We zijn benieuwd!

Dikke kus,