SanderenLisa.reismee.nl

Vaarwel Noord-Vietnam, het was fantastisch!

De tocht naar het zuiden is begonnen. Vanacht wordt een grote stap gezet met de reis vanaf Ninh Binh, waar we een dag zijn gebleven, naar Donh Hoi. Maar laten we beginnen bij het begin...

De tweede keer Hanoi was een vetrouwd weerzien, wat de stad toch nog een stuk aangenamer maakte. Alles went, dus ook de drukte en chaos. De topattractie van Hanoi, het mausoleum van Ho Chi Minh, zijn we toch maar even langs gegaan. Vrij obscuur, als je het ons vraagt, zo'n klein ventje met een veel te grote kop en een dood bosje haar op zijn kin, en dan is hij nog dood ook.

Bovenstaande tekst komt mogelijk niet door de Vietnamese censuur, dus mocht ik straks door KGB-achtige typetjes worden opgepakt, dan weet ik waar het van komt. De verheerlijking van 'Ome Ho' kent geen grenzen, zo wijzen de communistische propagandaposters op elke straathoek uit.

Na Hanoi is de trek naar Cat Ba Island gegaan, een prettig rustig eilandje in de buurt van misschien wel de belangrijkste toeristische trekpleister van Vietnam: Ha Long Bay. Indrukwekkend was het zeker. Het was twee dagen genieten op een bootje, met als hoogte- cq dieptepunt het overnachten op een floating house, waar wij ons niet alleen bezondigd hebben aan veel te goedkope Vietnamese Wodka, maar ook aan Karaoke met lokale vissers. De klanken weerkaatsen nu nog steeds door Ha Long Bay en de kranten hier schrijven over een desastreuze visvangst.

Daarbij is de verjaardag van Lisa ook niet onopgemerkt gebleven. Net voordat wij de visvangst voor de komende 10 jaar hebben vernaggeld hebben wij nog even geprofiteerd van een perfect vers visje, die Lisa zelf heeft uitgekozen uit een bak vol met vissen. Voor het resultaat verwijzen we naar de foto.

Verder hebben wij het advies van Heidi en Kristiaan opgevolgd en op de scooter gesprongen. Het gevaar voor eigen leven valt op Cat Ba behoorlijk mee, op enkele capriolen van Sander na...

Cat Ba was heerlijk relaxed, waardoor we opgeladen zijn voor de tocht naar beneden. We kiezen voor voldoende tussenstops, want de hele treinreis van noord naar zuid kost 36 uur. De eerste stop was na een uurtje reizen in Haiphong: niet veel bijzonders, maar wel lekker donker bier, op de Tsjechische leest geschoeid.

Na Haiphong zijn we nu in Ninh Binh voor weer een tussenstop van een dag. De avond hebben we gevuld met pilsjes laaien op de stoep. De dag bestond uit rondcruisen met een privechauffeur door de omgeving. Vanavond staat, net als gisteravond, Bia Hoi voor 20 cent per glas op het programma. Daar zeggen wij uiteraard geen nee tegen, eerder een volmondig ja.

Martijn en Sharon

Hey vakantiegangers,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ga zo door!
Wel jammer dat er van die karaoke geen real-life beelden zijn, want daar hadden wij ook wel van mee willen genieten, haha.
Hier gaat alles goed. Sinterklaas is in het land, dus jullie mogen aan de zak pepernoten gaan beginnen, als die uberhaupt het reizen heeft overleefd. De schoen c.q. slipper zetten zou ik niet aan gaan beginnen, want zo te zien weten de apen daar ook wel raad mee. Ga lekker verder genieten en have fun!

Liefs van ons

Je vader en moeder uit Hoevelaken

Hallo Lisa en Sander,

Leuk om alles te lezen, nog leuker om jullie aan de telefoon gehad te hebben met Lisa's verjaardag. Klaarblijkelijk gaat dat vieren bij jullie elke dag wel door.
Begin dit weekend aan een berichtje naar je hotmail. Er ligt wat post met een vraagteken; niet acuut, dus maak je geen zorgen.

Groet en doe voorzichtig.
je vader en moeder

Papa

Hoi Lisa & Sander,

Ziet er allemaal weer schitterend uit. Ik ben al in veel Aziatische landen geweest, maar nog nooit in Vietnam en dit staat dan ook met stip op mijn verlanglijstje. Heb jullie foto's aan Vietnamese studenten laten zien uit mijn college en die herkenden bijna alles. Het eten lijkt mij ook heel erg lekker daar.

Groet,

Papa

Hey Lisa en Sander!

Wat een mooie foto's zeg! Jullie vermaken je wel zo te zien. Geweldig zeg! Lekker van genieten hoor!

Ennuh, die vis ziet er ook erg goed uit hoor Lisa! Goede keus!!

Heel veel plezier samen!

Dikke kus,

Boudewijn & Maarten

Hey,

Leuk om jullie te volgen......! Goed te horen dat het jullie goed bevalt. Mochten jullie nog een keer tijdens de reis in Bangkok komen ga dan zeker even langs bij ome Ko. Google maar eens op fietsen door Bangkok. Is echt super!!

Plezier!!

Gerrald

He dat ziet me er gaaf uit! Al gaat er geen verse vis boven een patatje oorlog van de Chaplin hier in Enschede natuurlijk! :)

Sander, ik snap dat je aan de andere kant van de wereld zit, maar hoop dat je woensdag Inter - Twente nog ergens kan kijken, zo niet dan kan ik je op de hoogte houden! :D

Veel pleizer!

Tom & Bianca

He gave fotos weer luitjes! Geniet van het mooie weer daar. Volgens de weerberichten gaat het hier sneeuwen. Wat dachten jullie ervan om met ons te ruilen? Nee zou ik ook niet doen. Veel plezier verder

Liefs,
Tom & Bianca

ineke van duijn assen

Wat ontzettend leuk, om jullie te volgen.
Wat een indrukken moeten jullie opdoen, geweldig!
De fotoos maken dit compleet.
Hier is op dit moment de eerste sneeuw gevallen!
Dus blijf voorlopig, maar lekker daar!
Lieve groeten, Ineke.

Dinie en Jan

Weer een reis avontuur om te volgen.
Zo krijgen we een betje een idee wat jullie allemaal tegen komen.
Erg leuk om het te volgen.
Veel plezier en geniet er van.

Hey vakantiegangers!

Alles goed daar (in Zuid-Vietnam??)? Ik ben afgelopen vrijdag met mama naar de dierenarts geweest voor Droppie. Hij viel steeds om en was erg verkouden. Wij hebben hier een antibioticakuur voor gekregen. Nu gaat het wel ietsjes beter met Droppie...gelukkig maar! Hij eet nu beter en wordt ietsjes dikker. We moeten nu ongeveer 10 dagen nog een kuurtje geven en dan kijken hoe het met hem gaat. Dan zijn jullie een beetje op de hoogte. Hij is echt ontzettend lief! Wat een knuffeltje...

Genieten jullie maar lekker van de reis (ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's).

Dikke kus,

Karlien

Hoi!
Wat een verhalen zeg, dat klinkt echt goed! leuk om te lezen dat jullie zoveel zien en beleven!
Geniet ervan!!
Groetjes, Karlien